Przydatne właściwości soku z trawy pszenicznej

Sok z trawy pszenicznej uzyskuje się poprzez wyciskanie soku z młodej trawy z roślin pszenicy zbieranej wcześnie, aby zachować jej minerały i składniki odżywcze na najwyższym poziomie.

Jasne, trawa pszeniczna może być zakupiona w formie suplementu, a nawet w formie płynnej. Ale jeśli chodzi o Twoje zdrowie, najlepsze i najbardziej spójne wyniki można uzyskać poprzez wyciskanie własnej świeżej trawy pszenicznej w sokowirówce. Poza tym, można dodać trochę trawy pszenicznej do koktajli lub do ulubionych herbat, co jest również lepszym sposobem konsumpcji niż stosowanie sproszkowanej trawy pszenicznej lub inaczej przygotowanych suplementów do natychmiastowego spożycia.

Uwaga na temat smaku. Wciąż pamiętam, kiedy po raz pierwszy spróbowałem soku z trawy pszenicznej. Muszę przyznać ... smak był okropny, po prostu dlatego, że był to nowy, nieznany mi wcześniej smak. Dodałem trochę soku z cytryny i zmusiłem się, aby jakoś wypić tę mieszankę. Kilka dni później smak był już bardziej akceptowalny, a po kilku tygodniach stał się wręcz pożądany. Jeśli jesteś nowy w piciu soku z trawy pszenicznej, moja rada brzmi: nie daj się zniechęcić smakowi. Jeśli będziesz wytrwały, korzyści będą ogromne.

Sok z trawy pszenicznej jest jednym z najlepszych naturalnych leków. Jest to bardzo silny, skoncentrowany płynny składnik odżywczy. Jedna filiżanka tego soku ma tyle wartości odżywczych, co 1,5 funta najlepszych organicznych warzyw (takich jak organiczna marchew, seler czy rzodkiew). W szczególności, sok ten zawiera dużo witaminy B, A, C, E, F i K, jak również wapń, fosfor, sód, magnez i potas, z których wszystkie są dobrze zbilansowane, a ich połączenie jest pożyteczne dla organizmu.

Sok ten jest kompletnym naturalnym źródłem białka, ponieważ zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy. Jeśli weźmiemy pod uwagę stosunek między składem a wartością energetyczną, około 20 procent całkowitej ilości kalorii pochodzi z białek, co jest dużo, biorąc pod uwagę, że mówimy o roślinie. Białka występują w postaci polipeptydów, co oznacza, że są to krótsze i prostsze łańcuchy aminokwasów łatwo wchłaniane do krwiobiegu i tkanek organizmu. W rezultacie organizm może je wykorzystać bardziej efektywnie.

Oprócz tego, że trawa pszeniczna przenika Twoje ciało leczniczymi dawkami minerałów, enzymów, witamin i antyoksydantów, jest ona również silnym środkiem detoksykacyjnym, szczególnie zdolnym do oczyszczania krwi i wątroby. Nasze ciało absorbuje toksyny z naszego środowiska na wiele różnych sposobów. Trawa pszeniczna może tu pomóc, ponieważ zawiera użyteczne enzymy, takie jak dysmutaza ponadtlenkowa. Enzym ten chroni organizm przed zewnętrznymi substancjami rakotwórczymi, metalami ciężkimi lub przed skutkami szkodliwego promieniowania.

Zaleca się picie 30 ml soku, dwa razy dziennie. Sok musi być spożywany na świeżo - nie należy czekać dłużej niż 15 minut po przygotowaniu soku. Wszystkie użyteczne składniki odżywcze ulegają bardzo szybko degradacji, czy to przez utlenianie, czy w inny sposób, więc jak już wspomniano, nie należy czekać zbyt długo. Jeśli możesz, spożywaj sok w takiej postaci na pusty żołądek - w ten sposób składniki odżywcze będą wchłaniane najbardziej efektywnie. Jeśli nie, dodaj trochę soku z cytryny, pomarańczy, marchwi lub rozcieńcz go wodą. Zacznij od 30 ml dziennie, a następnie stopniowo zwiększaj dawkę do 60 ml dziennie.

Nie polecam stosowania sproszkowanej lub mrożonej trawy pszenicznej, ponieważ nie jest ona tak skuteczna jak świeżo zebrana. Istnieją pewne wskazania, że korzystne działanie suplementowanej formy trawy pszenicznej w porównaniu do świeżego soku jest zmniejszone o współczynnik 50.

Jeśli nie uprawiałeś trawy pszenicznej wcześniej, jest to łatwe. Wystarczy zdobyć trochę organicznych nasion pszenicy i można uprawiać własną trawę pszeniczną do soku lub mielenia do robienia smoothies.

Mimo to, jeśli nie masz czasu ani ochoty angażować się w robienie domowych soków, forma uzupełniająca jest lepsza niż brak trawy pszenicznej w ogóle. Jeśli musisz użyć iść na suplementy trawy pszenicznej, można je kupić online, na przykład z Amazon.com.

Świeża trawa pszeniczna zawiera formę biologicznej energii elektrycznej, której moc jest ogromna w przywracaniu funkcji życiowych komórek, tkanek i narządów ciała. Poprawia ogólną odporność, a ja i moja rodzina możemy zaświadczyć o oczyszczających i regenerujących mocach tego soku. Niektóre źródła podają nawet, że moc tego soku może zatrzymać procesy przedwczesnego starzenia się na poziomie komórkowym.

Naukowcy podkreślają inną korzystną właściwość tego witalnego soku: fakt, że zawiera on wysoki poziom chlorofilu. Znajduje się w nim około 70 procent chlorofilu.

Dlaczego jest to tak ważne?

Jeśli się nad tym zastanowić, to nie jest to takie trudne do zrozumienia i ma to sens. Na planecie Ziemia chlorofil jest pierwszym i najważniejszym produktem materialnym, który zawiera uzdrawiającą moc światła słonecznego. Życie na Ziemi jest w rzeczywistości możliwe tylko dzięki energii słonecznej, a rośliny są w stanie wykorzystać tę energię i przekształcić ją w formę chlorofilu w procesie fotosyntezy. Dlatego też sok z trawy pszenicznej może być uważany za płynną formę energii słonecznej.

Poza tym chlorofil zawiera duże ilości tlenu, co zapewnia organizmowi duże ilości tego ważnego pierwiastka, zwłaszcza dla mózgu. Istnieją przesłanki, że regularne picie soku z trawy pszenicznej pomaga zwiększyć liczbę czerwonych krwinek.

Jeśli powyższe nie wystarczyło, aby przekonać Cię, dlaczego powinieneś włączyć ten wspaniały składnik odżywczy, pozwól, że dodam kilka dodatkowych korzyści: sok z trawy pszenicznej przywraca funkcjonowanie tarczycy, ma silne działanie przeciwzapalne i zmniejsza kwasowość organizmu. Uważa się również, że pomaga pozbyć się nadmiaru śluzu w organizmie.

Wydaje się, że nie ma poważnych przeciwwskazań do stosowania trawy pszenicznej. W niektórych przypadkach może ona prowadzić do nudności, bólu głowy lub gardła. Według webmd.com nie ma wystarczających informacji na temat bezpieczeństwa trawy pszenicznej w przypadku, gdy jesteś w ciąży lub karmisz piersią, więc może lepiej unikać stosowania.

Jednakże, jeśli zamierzasz uprawiać własną trawę pszeniczną, istnieje jeden ważny środek ostrożności. Biorąc pod uwagę, że sok z trawy pszenicznej jest zawsze spożywany na surowo i ponieważ trawa pszeniczna jest uprawiana w wodzie lub glebie, upewnij się, że nie jest zanieczyszczona pleśnią lub bakteriami. Oznacza to, że nie czekaj zbyt długo po tym, jak kiełki wyrosną wysokie. Idź dalej i przygotuj swój sok. W przeciwnym razie, jeśli kiełki są narażone na wilgoć przez zbyt długi czas, mogą zostać skażone. Chyba, że masz sterylne warunki, co w domu jest raczej niemożliwe.

Podsumowując, sok z trawy pszenicznej może być bardzo przydatnym dodatkiem do codziennej diety. W przeciwieństwie do ziarna pszenicy, które zawiera gluten, liście i łodyga nie zawierają go. Tak więc, jeśli jesteś osobą nietolerującą glutenu, możesz być pewien, że sok z trawy pszenicznej nie zawiera glutenu. Używając trawy pszenicznej zamiast ziaren, unikasz również potencjalnego skażenia mykotoksynami i pleśnią, ponieważ ziarna i rośliny strączkowe są przechowywane przez miesiące, jeśli nie lata przed ich faktycznym użyciem. Należy jednak uważać, aby nie zanieczyścić swojej trawy pszenicznej w przypadku, gdy uprawiasz ją w domu.

Podsumowując, jeśli nigdy wcześniej nie używałeś soku z trawy pszenicznej, teraz może być właściwy czas, aby zacząć. Za Twoje zdrowie!